Livet på en pinne!

Igår när jag och Matilda kom fram på stan så sa vi hejdå och gick åt varsinna håll. Jag gick in till Simons gård och väntade tills han kom ut. Vi gick till busshållplatsen och väntade ungefär två minuter då bussen kom. När vi kom hem ringde Susanna och berättade att hon skulle komma hit och fixa mat till oss tre, Daniel, mina päron och mormor och morfar när dom kom hem från bion. Tvingade Simon kvar som egentligen skulle hem vid fem. Vi åt kött, potatisgratäng, bearnaisesås självklart och världens godaste ceasarsallad! Till efterätt så valde man mellan bakelser. Jag tog moccaruta och napoleonbakelse, den självklara favoriten. Vi spelade också sällskapsspel som Susanna och Daniel vann. Det var inte meninen att han skulle stanna natten heller, men det gjorde han med och det var mys! Vi vaknade vid nio för att jag skulle upp på match. Fast igår hemma hos Jessica kände jag mig inte hundra, ont i halsen och riktigt förkyld. Och det satt kvar, vaknade även flera gånger under natten och kände mig instängd i huvudet av allt snor, haha låter inte så fresh förlåt men så var det i alla fall! Mamma ringde då imorse till Lotta, Matildas mamma som är sjuksköterska. Hon tyckte jag inte skulle spela eftersom jag varit lite dålig i två veckor nu. Sen somnade jag och Simon om..
Nu sitter jag här ensam med tven på och lyssnar på musik. Ett besök i duschen skulle jag behöva känner jag och det blir antagligen snart för jag ska lägga mig bra tid, det kommer ändå bli sent om jag känner mig rätt.. Fast jag ska kriga för det, för att imorgon ska jag till läkaren klockan åtta på morgonen! Vanligt fall har jag inte ens åkt då, hur ska jag orka?
Oj det här blev ett ovanligt långt inlägg från min sida, men nu är det slut med det!
Eller nej det är det inte, i fredags när vi var ute och letade efter Jessicas pappa såg jag och Matilda två burar, vi gick dit och kollade, två kaniner! Det hade vi inte en aning om, men det är inte så konstigt, för dom stackarna verkade ändå inte betyda någonting för henne..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0